اخذ مجوز ثبت سفارش- سریع‌ترین راه دریافت

اخذ مجوز ثبت سفارش- سریع‌ترین راه دریافت

اخذ مجوز ثبت سفارش امری است که هر تاجری با آن روبه‌رو می‌شود. پس از ارسال درخواست ثبت سفارش از طریق سامانه صدور مجوز، واردکننده به تأیید سازمان‌های مربوط نیاز دارد؛ که بسته به نوع کالای وارد شده، از نهادهای مختلفی صادر می‌شود.

اخذ مجوز ثبت سفارش

مجوز ثبت سفارش به‌معنی تأیید قانونی برای واردات کالاها توسط یک فرد حقیقی یا حقوقی است. چنین امری ثابت می‌کند که کالاها با قوانین مربوط سازگار هستند. درواقع این مجوز به عنوان یک سند رسمی اثبات می‌کند که واردات کالاها به کشور، قانونی انجام شده است. از طریق فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز، واردکننده می‌تواند این مجوز را دریافت کند و فعالیت‌های وارداتی خود را به طور قانونی انجام دهد.

تاییدهای مذکور ممکن است شامل استانداردها، محدودیت‌های تجاری و قوانین حاکم بر واردات باشند. هدف از اخذ این مجوزها، انطباق کالاها با قوانین مربوط است. این اقدام به حفظ امنیت ملی، حقوق مصرف‌کنندگان و تنظیم صحیح بازار کمک می‌کند.

چگونگی اخذ مجوزات

اخذ جواز و ثبت مجوز را تا قبل از سال 98 به‌شکل دستی انجام می‌دادند. اما از زمانی‌که سامانه صدور مجوز، راه‌اندازی شد؛ این امر از حالت دستی به‌صورت اینترنتی در آمده است. ثبت اینترنتی باعث سهولت در انجام پروسه مذکور شده و به آن سرعت بالایی بخشیده است.

فرایندهای مربوط به تجارت خارجی شامل موارد زیر می‌شود:

  • امور گمرکی
  • حمل و نقل
  • موارد مربوط به انبارها
  • شناسه کالا
  • سنجش اعتبار
  • پرتال ارزی
  • یکپارچه‌سازی معاملات ارز

شرایط اخذ مجوز

اخذ مجوز ثبت سفارش یک فرایند پیچیده است که می‌تواند به شرایط گوناگونی بستگی داشته باشد. در این‌جا چندین عامل می‌توانند نقش مهمی در شرایط اخذ مجوز ایفا کنند.

نوع کالا یکی از موارد حیاتی مربوط به ثبت جواز است. برخی کالاها به دلیل خصوصیات خاص و یا پتانسیل‌های برجسته خود ممکن است نیاز به تأییدهای خاصی داشته باشند. برای مثال، محصولات خوراکی، دارویی یا مواد شیمیایی اغلب مشمول مقررات و استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری می‌شوند.

استانداردها و مقررات فنی نیز از موارد مهم هستند. به منظور اخذ مجوز، واردکننده باید مطابقت با استانداردها و مقررات فنی لازم را اثبات کند. این مورد شامل اطمینان از ایمنی، کیفیت و اصلاحات برای تطابق با استانداردهای منطقه‌ای و ملی می‌شود.

به علاوه، محدودیت‌ها و تحریم‌ها ممکن است نقش مهمی در اخذ مجوزات داشته باشند. ممکن است برای برخی از کالاها یا کشورهای خاص محدودیت‌های ویژه‌ای وجود داشته باشد. درواقع وارد کردن آن کالاها نیاز به تأیید ویژه دارد.

موارد ذکر شده نشان دهنده پیچیدگی‌های مختلف، در اخذ مجوز ثبت سفارش است که نیازمند آگاهی و دقت بالا از سوی واردکنندگان و تاجران است. پس از دارا بودن این شرایط، وارد پروسه اخذ مجوز می‌شویم که مراحل مربوط به خود را دارد.

مراحل اخذ مجوز

همان‌طور که گفته شد، اخذ مجوز مراحلی دارد که برای دریافت آن، باید طی شوند. پیش از هر چیز باید به این موضوع آگاه بود که کشورهای مختلف قوانین خاص خود را دارند و این مسئله می‌تواند بر پروسه دریافت تأیید تأثیرگذار باشد. مراحل اخذ مجوز کالا به شرح زیر است:

  1. دریافت پروفرما (فاکتور فروش)

در این مرحله، شما نیاز دارید که از فروشنده یا تأمین‌کننده کالا، پروفرما یا فاکتور فروش را دریافت کنید، که شامل اطلاعات مربوط به کالا و شرایط فروش می‌شود.

  1. پیدا کردن تعرفه کالای مورد نظر
  2. باید تعرفه گمرکی کالای خود را بررسی کنید تا بدانید چه مقدار مالیات و گمرک باید پرداخت کنید.
  3. چک کردن ارزش کالا در سامانه گمرک (TSC)

ارزش کالا را در سامانه گمرک (TSC) چک کرده و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به ارزش کالا به صورت صحیح وارد شده است.

  1. تکمیل فرم ثبت سفارش کالا از طریق سامانه صدور مجوز

در این مرحله، شما باید فرم ثبت سفارش کالا را از طریق سامانه صدور مجوز تکمیل و اطلاعات لازم را وارد کنید.

  1. تأیید گرفتن از کارشناسان برای سند ثبت سفارش

در این بخش، نیاز به تأیید کارشناسان مربوط، برای ثبت سفارش خود دارید تا از صحت و درستی آن اطمینان حاصل کنید.

  1. مراجعه کردن به یک شرکت بیمه جهت دریافت کردن بیمه‌نامه حمل و نقل

همین‌طور که مشخص است؛ باید از شرکت بیمه، بیمه‌نامه حمل و نقل را اخذ کنید.

  1. پرداخت حق ثبت سفارش کالا به بانک واسط

این کار باید پس از موارد زیر انجام شود:

  • کامل کردن فرم تقاضای گشایش اعتبار به انضمام فرم بانکی
  • اخذ بیمه‌نامه فاکتور فروش
  • اخذ مجوز پرداخت حق ثبت سفارش کالا

مدارک لازم برای اخذ مجوز ثبت سفارش کالا

برای طی کردن مراحل مذکور، مدارکی هستند که در پروسه اخذ مجوز به آن‌ها احتیاج دارید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کارت بازرگانی را دریافت کنید.
  • کد ثبت سفارش را از سامانه ثبت سفارش توسعه و تجارت دریافت کنید.
  • اوراق ثبت سفارش را پر کنید. (بدون خط خوردگی)
  • استانداردهای اجباری را از سازمان‌های مربوط دریافت کنید.
  • پروفرما را از فروشنده یا تأمین‌کننده بگیرید.
  • یک کاتالوگ یا بروشور برای معرفی کالاهای وارداتی ارائه دهید.

هزینه‌های ثبت سفارش

هزینه‌های این امر، موارد مختلفی را مشمول می‌شود؛ که هر سال به دلایل مختلف تغییر می‌کنند. به همین علت لازم است فرد مسئول، آگاهی کافی در رابطه با این امر را داشته باشد. در هر صورت این هزینه‌ها بر اساس یکسری اصول و قوانین از پیش تعیین شده‌اند. در ادامه این بخش به هزینه‌ها، اشاره کرده‌ایم:

  • حقوق گمرکی
  • مالیات
  • هزینه‌های حمل و نقل
  • هزینه‌های بیمه
  • هزینه‌های مجوزها و…

به‌طور کلی، دریافت مجوز، شامل موارد و مراحل مذکور می‌شود. اما در نهایت لازم است طی انجام این پروسه، تیمی کاردان در کنار شما باشد.

اخذ مجوز ثبت سفارش، امری دشوار است که به تخصص و آگاهی بالایی نیاز دارد. دریچه تجارت با تجربه بالا در انجام این کار و به کمک افراد متخصص، در این راه کنار شما خواهد بود. مجموعه ما، برای تمامی مسائل و مشکلات این مسیر، راهکاری دارد، و شما می‌توانید با خیال آسوده اخذ جواز و ثبت جواز خود را به ما بسپارید.

 

Be the first to write a review